Monday 28 July 2014

Majlis berbuka puasa & BBQ bersama rakan2..




Assalammualaikum,

Kalau tahun lepas saya dan rakan berbuka puasa di padang MPK kuantan,tapi tahun nie saya dan rakan2 berbuka kat rumah Sarah,Dua hari sebelum menjelang syawal,saya dan rakan2 dah plan nak wat berbuka puasa bersama2.
kalau ikut dalam list yang joint,adalah jugak dalam dekat 15 orang.Setiap orang kena byar RM15 untuk juadah berbuka.Semua juadah berbuka diamasak oleh saya,sarah,azila,yus,mimi n robi  kecuali ayam n hotdog (bakar brsama2 rakan lelaki kt luar rumah).

Menu Juadah berbuka:
1)Nasi Goreng cina
2)Nasi Goreng Kampung
3)Ayam an hotdog BBQ
4)Sup Ayam
5)Coslow
6)Koktail buah2
7)Air Aggur




semuah gambar nie kt dalam rumah je,gmbar kami bakar2 ayam kt luar x sempat nak tangkap,lagipun gelap kat luar rumah.Rakan lelaki sume dduk kat luar rumah untuk bakar ayam.Saya tolong tengok je.hehe.
Sebab2 dah penat menyediakn juadah dari pagi lagi.So,biar diorang pulak yng buat kerja.

 mimi,anis dan puan robi.
Hehe,congratulations kepada kawan saya nie yg  sudah bergelar isteri orang, sory lah saya x sempat nk datang majlis perkahwinan sb time tu nk dekat ngan study week dah.tengok gambar kawin dalam fb je.


So delicious,ayam dan hotdog diperap terlebih dahulu dengan sos rahsia.


guna cawan dan pinggan polystrien je,sb kitorang malas nak cuci pinggan.




sangat2 gembira dapat berkumpul ramai2 dengan kawan rapat,berkongsi cerita.ada yang dah nak grad degree,ada yng nk praktikal,dh bekerja,dh berkahwin dan masih lagi belajar(macam sy lah,insyaallah 2 thun lagi bru habis).Malam tu pukul 11 baru blik rumah,nasib rumah sy dekat je ngan rumah sarah(selang beberapa buah rumah).

No comments:

Post a Comment