Monday 23 April 2012

I want to kill ZOMBIE..



ALICE VS ZOMBIE

                                   

Cuba bayangkan kalau plant vs zombie nie betol2 wujud dalam filem resident evil,mesti kelakarkan.


Game favorite saya,balik je dari kelas terus bukak laptop main plant vs zombie,bukan selalu pun main,just for release tension je.Kenapa x main angry bird?...hahaha,main ANGRY BIRD buat saya lagi tension adalah,saya pula yang ANGRY x lepas2 level.Thats why, saya lebih suka main plant vs zombie.Sekarang dah boleh main kat handphone sendiri,lagi lah syok.....(Samsung Galaxy Wonder je..not Iphone)

OH..Perasan x kat handphone 2 tulisan china?.Saya tak jumpa2 lagi option kat game nie untuk tukar language,so main tekan   touch je...sebab dah selalu main kat laptop.

Sesiapa boleh temankan saya tengok wayang citer nie???


Kemunculan filem yang paling dinantikan saya.Keempat2 filem resident evil sebelum ini yang pernah saya tengok memang mantap gilerlah.Tidak sabar rasanyer untuk menyaksikan filem Resident evil retribution ini,mesti lagi hebat dari filem2 nya yang terdahulu.Filem ini bakal ditayangkan dalam bulan may di Malaysia kalau x silap.Tak dapat tengok kat panggung pun never mind,saya boleh beli DVD .

Senarai Filem Resident  Evil:
1)Resident evil 
2) Resident evil:Apocalypce
3)Resident evil :Extinction
 4)Resident evil:After life.

Sinopsis filem Resident Evil :apocalypce and Resident Evil :After life

Resident Evil : Afterlife ini dimulakan dari tempat di mana Alice selamat dari serangan zombie dan berjaya masuk ke Umbrella Corp. dan memporak perandakan Umbrella Corp. Di akhir cerita Resident Evil : Extinction, Alice diselamatkan oleh klonnya sendiri, dan di Resident Evil : Afterlife ini Alice memiliki rakan baru yakni klonnya sendiri. Mereka menjelajahi dunia untuk mencari korban yang masih selamat dari wabak T- Virus dan membantu mereka untuk membebaskan kumpulan mereka dari Umbrella Corps. Pada siri Afterlife kali ini, Alice akan berhadapan dengan “Jendral” pemimpin dari Umbrella Corps.

Resident Evil :Apocalypse :Setelah berjaya melarikan diri dari hospital,Alice kembali ke Roccoon City dan mendapati kota tersebut telah dijangkiti T virus yang menyebabkan penduduknya bertukar menjadi zombie.Alice telah bertemu dengan rakan barus iaitu Jill Valentine yang merupakan seorang anggota polis, Terri Morales, Carlos Oliveira.Untuk melepaskan diri dari kota tersebut,mereka perlu menyelamatkan seorang kanak-kanak perempuan bernama Angie.Selain bergelut dengan ratusan zombie di kota tersebut,mereka juga berhadapan dengan musuh baru bernama Namesis.,Namesis merupakan produk terbaru The Umbrella Corporation.Tanpa diduga,Namesis sebenarnya sahabat Alice yang bernama Matt Adison yang telah dijangkiti virus.Alice juga terpaksa berhadapan dengan Namesis yang  merupakan sahabatnya.





Saya nak jadi seorang yang hebat,berani,power macam Alice.

Jill Valetine pernah muncul dalam filem resident evil:Apocalype.
Tidaklah sehebat mana dari Alice.
Saya pernah main game resident evil waktu kecik2 dulu,guna  PS4 adik saya punya..
                                     
Kemunculannya dalam filem Resident Evil Retribution..
Ada Wong yang tersangat lah hot.

Li bing bing (hong kong artist) as Ada Wong..
Jap ..kenapa dia nampak pendek je dari Alice.?..









No comments:

Post a Comment