Thursday 23 August 2012

Hari Raya Kedua..

Hari raya kedua,saya dan family beraya di Kampung Ulu Sungai (US) iaitu rumah Tok Chik saya.
Rumahnye terletak di pedalaman di hutan yang mengambil masa 15 minit perjalanan dari kampungku.Lebih kurang 5 buah kereta termasuk kereta ayahku  yang bekonvoi ke US.Mak dan  makcik2 ku x melepaskan peluang mencari sayur-sayur kampung untuk di bawa pulang,antaranya pucuk paku,rebung dan buah-buahan juga,sampai penuh bonet kereta dibuatnye.Budak-budak (sepupu2 saya) pulak pergi bermandi-manda di sungai yang berdekatan dengan rumah Tok Chik saya.

Belakang tulah rumah pusaka Tok Chik saya..

Bermandi-manda..

My lovely mummy tengah memotong rebung yang baru sahaja diambil

saya,adif,kakde,ibu..

Nie perasan jadi mak Datin jap..

Saya dan Tok Chik yang masih lagi sihat..

Baru lepas mencari pucuk paku..sedop nie kalau masak..

Di tepi sungai yang airnyer jernih,,

Merentasi denai2 untuk pergi ke sungai..

:)..bersama sepupu saya dan pak jang..nie baru habis makan tengah hari..

Perjalan family saya x habis lagi.Selepas zohor,kitaorang beraya ke rumah saudara-mara yang lain.Dalam kul 5 baru pulang rumah.Pulang ke rumah dalam keadaan perut yang penuh sebab makan xhenti2 dari pagi sampai petang.
Memang Enjoy Betol Raya tahun nie..

No comments:

Post a Comment