Wednesday 6 June 2012

Jalan-Jalan@Teluk Cempedak



Hye what's up?... Hari tu saya saya ada pergi majlis perkahwinan saudara yang terletak di Pantai Balok..x sempat nak snap gambar kat Pantai Balok...Tapi setelah balik je dari majlis tu,saya pun ajak lah ayah g Teluk Cempedak @ TC untuk Jalan2 cuci mata.Sebenarnye saya nak suruh ayah belanja McD .Akhirnye saya pun dapat jugak merasa chicken foldover.Tapi saya bungkus bawak balik..tak larat nak makan,baru je makan kt kenduri kawin.perut saya masih kenyang..

Jalan2 tepi pantai dengan pakai baju kurung,terasa ganjil pulak...tiba2 saya teserempak dengan makngah dan anak-anak nye yang juga singgah ke TC selepas pergi majlis pkawinan Pastu apa lagi saya pun ajak lah mereka beposing tepi pantai..




Teluk Cempedak nie sebenarnye merupakan pantai yang paling famous di Kuantan..
Nak tahu kenapa?...sebab2 nye adalah:
  • Jarak nye yang tak jauh dari bandar.Dalam 5km dari bandar kuantan,dalam masa  10 minit je dah sampai kalau x jam lah.So,kalau nak datang ke sini,dtg lah hr selain sabtu dan ahad ,sebab pantai nie penuh giler dengan orang pastu susah nak parking kete..
  • Pantai yang bersih dan lengkap dengan kemudahan fasiliti untuk memudahkan pengunjung..
  • Ada KFC dan MC Donald...
  • Ada macam2 jualan seperti baju,kasut,cermin mata dan banyak lagi...
  • Boleh jumpa monyet2 yang comel..
  • Banyak gerai makanan ,Hotel dan chalet...



Melihat permandangan laut yang tenang...


Dari kiri Wani,Amalina dan saya.
Sebenarnya diorang jugak pakai baju kurung,
pastu dah tukar kat toilet..
So,nampak saya je yang pakai baju kurung..


Pakngah dan Encik Azli..
Jap En.Azli tu ayah saya...haha



Tengok nie..suasana yang sangat crowded..

Gambar ngan saudara mara dari  Kampung..

No comments:

Post a Comment